sreda, 18. maj 2011

Poimenovanje podjetja ali blagovne znamke

V prodajalni glasbe sem kupila zgoščenko. Na računu je bil naziv podjetja Zlatarstvo Močnik in žig takisti. Poleg pa poimenovanje ene od njihovih dejavnosti (blagovnih znamk) MCD shop. Sprva sem bila malo zmedena, potem pa sem našla nauk zgodbe: Kdor želi pod enim imenom nuditi več dejavnosti, naj da podjetju nevtralno krovno ime. Potem se lahko ukvarja z marsičim in po mili volji dodaja nove dejavnosti, pa nobena od ciljnih skupin ne bo čudno gledala.

Ime je lahko izmišljeno ali stvarno. Če je izmišljeno, naj ima pozitivno konotacijo (družba črk in zvokov naj ustvarja prijetno celoto). Če se odločimo za stvarno poimenovanje podjetja ali blagovne znamke je treba biti pozoren na pomensko ustreznost. Poimenovanje kozmetičnega salona z OOOPS! (videno na pohodu od Litije do Čateža) je milo rečeno nepravo. Verjamem, da se je zdelo sineku in teti poimenovanje fajn: Ja, to si se pa res dobro spomnila. Je pa vedno dobro dati stvar na vpogled tudi kakšnemu nesorodniku ali neprijatelju. Nekomu, ki ima neodvisen in neobremenjen pogled. Ter se mu ne zdi nujno, da mora pohvalit. Če bi to ime pokazali meni, bi rekla: Verjamem, da vam je ime všeč, ampak kaj pa z njim sporočate bodočim strankam? Jaz že ne bi pustila po obrazu in telesu šarit nekomu, ki mi že vnaprej sporoča, da se bo končalo z: Ups! Aja, ni vam všeč, da smo vam populili vse obrvi? Sori.

Dobro ime blagovne znamke odraža njeno osebnost in gre hitro v uho. Preprosto se napiše in preprosto se izgovori. Ni angleško. Če gre za nastop na mednarodnemu trgu, je dobro ime tako, da ga prepoznajo oz. njegov pomen vsaj slutijo tudi tujejezični. In da ga lahko izgovorijo.

Pred časom sem zasnovala ime blagovne znamke Alpininih čevljev (industrijski in grafični dizajn by Studio Jure Miklavc). Med predlogi je zmagal binom. Ker gre za matematični izraz, ki vsebuje dva člena. Čevlja sta dva, zaradi izredne dovršenosti čevlja (nastal je na podlagi raziskav in merjenj, čevelj se lahko priredi za nizek ali visok nart, za široko ali ozko stopalo) pa je matematika, in s tem asociacija na natančnost, odlična konotacija. Beseda je zapomnljiva, gre hitro v uho in je razumljiva tudi na tujih trgih.



1 komentar: