četrtek, 18. november 2010

Kakšen zares si?

Zbode me v oko pred vsakim filmom Liff-a, ko se po platnu rolajo sponzorji. Nekam čudno razpotegnjen je. Kar malo jezna postanem, ker če bi z mojim logotipom kaj tekega naredili, bi že davno urgirala in uredila, da zadevo popravijo. Res se mi zdi čudno, da ostaja tak že ves čas festivala. Vzamem kontra stališče: Potem pa mogoče ni z logotipom nič narobe?

Pogledam na njihovo spletno stran in se začudim. Narobe je prav! Čudno razpotegnjen logotip je tudi tam. Očitno tak torej je. Ok... In kaj je avtor hotel povedati? Kaj mi logotip sporoča?


Mogoče to, da je skrito bistvo (id) doma sproščenost. Da je doma lahko po domače. Pa me ne prepriča. Moti me. Pa nisem edina. V kinu je še ena naglas rekla: Lej, kolk se jim je logo razvlekel.

Pogledam še v natisnjen Program in urnik filmov Liff-a. Tam je logotip lepo poravnan in v drugi tipografiji.

Epilog: Če bi jaz dopoldan hodila okoli blond, popoldan rjavolasa, zvečer pa spet blond in zjutraj rjavolasa, bi si ljudje mislili, da z mano nekaj ni v redu. Z logotipom, ki je obraz blagovne znamke, je isto. Če se v istem času v različnih medijih pojavljajo različni logotipi istega podjetja, to ni ok za blagovno znamko. Za tako, ki prodaja dizajnerske izdelke in storitve, pa je takšna dizajnerska šlamparija enostavno nedopustna.

P.S.: Tekmovanje za najgrši logotip se odvija tukaj: http://howlowcanyourlogo.com/gallery/#date/1 (link via Jan Trost)

4 komentarji:

  1. njihov odgovor:
    pozdravljeni,

    hvala za opažanje.
    pred kratkim smo spremenili celostno grafično podobo podjetja. Ali je to sprememba na boljše ali slabše je seveda stvar diskusije.
    to, da se je logotip pojavil v dveh različicah je napaka, ki smo jo opazili prepozno, saj je oblikovalec tisknih medijev za liffe 2010 pomotoma uporabil logotip, ki je bil objavljen lansko leto.
    upam, da je sedaj zadeva razjasnjena.

    lep pozdrav,

    iztok prosen

    id:d o m a

    OdgovoriIzbriši
  2. @ sasa: Spoštovani! Če ne bi gledala okoli sebe, ta zapis sploh ne bi nastal. Zapis v prvi vrsti opozarja na neusklajenost pojavljanja blagovne znamke.

    Glede novega logotipa: Plebejci, kot pravite vsem, ki nismo končali ALU-ja, ga pač »ne razumemo«. Nisem edini plebejec, ki ga je logotip zbodel. Plebejci pač vidimo razvlečenost in mislimo, da gre za tehnični kiks. Če bi ga dali v testiranje plebejcem, ki so večinski del ciljne skupine trgovine, sem prepričana, da bi tako menila velika večina vprašanih. Hvala za poslan dekodirni ključ. Zdaj razumem, da ne gre za slučajne oz. ponesrečene razmike. Nič nimam proti nekonvencionalnosti, ampak ker logotip komunicira z vsemi ljudmi, ne le z oblikovalci, menim, da ne sme zbadati. To je vse.

    Še to: Ne dvomim v vašo profesionalnost in vam želim še veliko uspehov. Z vami, ki me nagovarjate z "omejenec", "samovšečnež", »plebs« in » fdv izrodek« pa se ne želim srečati. Saj me razumete.

    OdgovoriIzbriši
  3. na željo oblikovalke sem njene odgovore odstranila iz komentarjev. škoda, kajti ton, vsebina in stil so povedali marsikaj. o oblikovanju in avtorju.

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni tudi moti raztegneni logotipi. Ocasih se splaca biti drugacen, kar pomeni pocen pozornost.

    OdgovoriIzbriši