sobota, 16. oktober 2010

Večni DA

Piči letajo v oglaševalske agencije veliko večkrat kot ptiči. Kakšno veliko podjetje razpošlje brief (opis naloge) malemu morju oglaševalskih agencij in čaka. Večina agencij se loti dela - ker če ne kupiš srečke, ne moreš zadeti, ane. Potem pošljejo svoje rešitve in stiskajo pesti. Včasih se zgodijo tudi prezentacije ideje v živo. Eden zmaga in dobi naročilo. Izbira je največkrat odvisna od denarja, ne od ideje. Kajti vodstvo gleda na stroške, seveda, ne na to, kaj je dobro in prav za blagovno znamko.

Dogaja se tudi, da nihče ne zmaga. Naročnik si ogleda vse prispelo, potem pa ugotovi, da pač nima denarja za oglasno akcijo. Da mogoče drugič. Oglaševalske agencije debelo pogoltnejo slino. In ne rečejo nič. Slovenija je majhna, nikomur se ne smeš zameriti. Koliko časa in denarja gre v agencijah za piče? Bolje, da se ne ve. In kje izgubo notri prinesejo, ker jo morajo, saj imajo ljudi na plači? Pri ostalih projektih, verjetno. Morda so zato cene njihovih storitev tako visoke?

Politiko pičev je treba definirati. Anarhijo so se že trudili razrešiti na Slovenski oglaševalski zbornici, pa jih mi uspelo. Ampak saj ni tako zakomplicirano. Recimo: naročnik lahko povabi 3 oglaševalske agencije oz. ustvarjalce po lastnem izboru, zmagovelec dobi projekt, ostala dva pa denarno odškodnino.

Oglaševalci imamo dve možnosti. Lahko dahnemo ustrežljivi DA, ali pa tak eleganten NE: http://supernicestudio.com/rfp/ (link via Matej Vajda).

2 komentarja:

  1. Agencija najame zunanje sodelavce in jih ne plača, ker je šlo za pič.
    VP je edini, ki ima stroške, ostalo pa je od zunaj. Kako pa živijo ti od zunaj? Kakor vedo in znajo.
    Lp

    OdgovoriIzbriši
  2. žalostno. a resnično. (VP ima zelo nizke stroške: fwd mejla z briefom in zgolj kakšna minuta telefonskega klica, ali pa še to ne)
    pri pičih se je treba z VP vnaprej zmenit za win in lose fee (oba zneska morata biti večja od 0!)

    OdgovoriIzbriši